AFERA DIESELGATE U FRANCUSKOJ SE NASTAVLJA


Dieselgate Peugeot Citroen

Francuski proizvođači automobila Peugeot i Citroen suočeni su sa krivičnim gonjenjem u Francuskoj zbog skandala sa varanjem na testovima emisije izduvnih gasova, saopštila je njihova matična kompanija Stellantis, nakon što su već objavljene slične optužbe protiv Renaulta i Volkswagena.

Američko-evropski auto gigant rekao je da su  Peugeot i Citroen pod istragom „zbog navoda o potrošačkim prevarama u vezi sa prodajom dizel automobila Euro 5 u Francuskoj između 2009. i 2015. godine“. I treća podružnica kompanije Stellantis, Fiat Chrysler Automobiles, pojaviće se tokom jula pred sudom u Parizu.

Stellantis je objavio da će optužene kompanije morati da garantuju 30 miliona evra za potencijalnu nadoknadu gubitaka, kao i da obezbede kauciju od 10 miliona evra, od čega 8 miliona evra za potencijalnu štetu i 2 miliona evra za zastupanje pred sudom.

„Kompanije čvrsto veruju da su njihovi sistemi za kontrolu emisije ispunili sve propisane zahteve i raduju se mogućnosti da to dokažu“, dodao je Stellantis.

Dieselgate“ afera izbila je 2015. godine kada je VW priznao da je oko 11 miliona svojih vozila opremio uređajima sposobnim da prikazuju lažna očitavanja emisije ugljen-dioksida tokom ispitivanja, iako bi stvarne emisije mogle biti i do više desetina puta veće.

Ovo otkriće dovelo je nemačkog giganta u duboku krizu. Do sada je Volkswagen morao da plati više od 30 milijardi evra kazni, pravnih troškova i troškova odštete.

Francuska direkcija za konkurenciju, potrošnju i kontrolu prevara DGCCRF je u februaru 2017. godine podnela izveštaj francuskom pravosudnom sistemu navodeći da postoji „globalna strategija čiji je cilj proizvodnja prevarantskih motora i njihova komercijalizacija“.

Istražitelji tvrde da je Peugeot-Citroen u Francuskoj, između septembra 2009. i septembra 2015. godine, prodao oko 1,9 miliona EURO 5 dizel automobila, čiji su motori funkcionisali koristeći strategiju varanja.

DGCCRF procenjuje da bi maksimalna novčana kazna zbog optužbi mogla koštati kompaniju 5 milijardi evra.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *