Da li će Vaš automobil moći da se registruje naredne godine?


Emisija Tetnih Gasova Zaga Enje

Više od 100.000 vozila neće moći da prođe tehnički pregled i registruje se kada 5. jula sledeće godine zbog količine emisije štetnih gasova.

Novi pooštreni pravilnik o tehničkom pregledu vozila stupio je na snagu pre dve godine s tim što je tada data mogućnost i linijama tehničkog pregleda i vlasnicima vozila da se u naredne tri godine prilagode jednoj od najstrožijih mera – kontroli emisije izduvnih gasovaPrema podacima agencije za bezbednost saobraćaja vlasnik svakog 20 automobila neće moći od 5. jula 2021. da registruje svoj automobil ukoliko ne urade nešto po tom pitanju.

Predsednik Asocijacije tehničkih pregleda Vladimir Marinković ističe za “Blic” da će najveći problem imati vlasnici uvezenih vozila.

– Mnoga od tih vozila nemaju katalizator. S druge strane, starija vozila moraće da ispune pravila o emisiji izduvnih gasova kada su ta vozila bila nova. Primera radi, to znači da “jugo” mora imati emisiju do 3,5 ugljen-monoksida (CO). A kada bi “jugo” imao emisiju gasova 4,5 CO ne bi više mogao da se vozi – objašnjava Marinković.

Pored katalizatora, poseban problem kod dizela su DPF ili filteri partikularnih čestica koji takođe služe za prečišćavanje izduvnih gasova. Međutim, mnogi vlasnici zbog visokih cena zamene skidaju DPF, a nije neuobičajeno da automobili iz uvoza stignu bez njega

Ipak, Marinković smatra da vlasnici dizelaša zbog toga neće imati velikih prepreka na tehničkom.

– Ti DPF filteri se ionako testiraju u mirnoj fazi ili modu, pa gotovo svako testiranje izduvnih gasova pokazuje nulu. Problem predstavlja i činjenica da je tek 250 od ukupno 1.150 linija tehničkih pregleda prešlo na rad po novom pravilniku. Tako da retko koja linija tehničkog pregleda može da upozori vlasnike automobile na eventualni problem sa izduvnim gasovima – objašnjava Marinković.

Kako kaže, određen broj linija tehničkih pregleda prestaće sa radom do 5. jula sledeće godine.

Mnogim linijama tehničkog pregleda nije problem nabavka nove opreme koliko dimenzije tehničkog pregleda. Prostorno ne mogu da zadovolje sve kriterijume i zato će se ugasiti. Zato je realno da od 500 do 700 linija tehničkog pregleda nastavi da radi i po novom pravilniku. Inače, vlasnici linija tehničkih preglea da imaju rok do 5. jula da podnesu prijavu za rad po novom pravilu – naglašava.

Kako stvari stoje, izgleda da nas čeka jedna uzbudljiva godina, I ostaje da vidimo da li će vlasnici dizel motora uspeti da otklone sve nepravilnosti I registruju svoja vozila kada novi pravilnik stupi na snagu.

Želimo da čujemo I Vaše mišeljenje na ovu temu, da li smatrate da je ovo ispravan način da se smanji emisija štetnih gasova?

Ostavite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *