Kad temperatura vazduha padne ispod +7°C, letnje gume gube svoja svojstva i potrebno ih je zameniti zimskim. Vremenske prilike na putu su drugačije i potrebna je drugačija smeša kao i celokupan dizajn gume. Smeša je mekša, a dezen gume drugačiji – sadrži veći broj lamela, paralelni kanali su dublji i bolje odvode vodu. Automobil je stabilniji, prijanjanje je znatno bolje, zaustavni put je kraći. S druge strane, na višim temperaturama, brže se troše i imaju znatno slabije karakteristike nego zimi i treba ih obavezno zameniti letnjim.
Ono što je činjenica to je da se tela na toploti šire, a na hladnoći skupljaju.Sa ovim saznanjem možemo biti sigurni da se i automobilska industrija oslanja na ovu činjenicu, te da se trudi da nam u svim uslovima pruži maksimalnu sigurnost u vožnji i na drumu. S tim u vezi kao što smo već pomenuli, temperaturne razlike diktiraju i kompozituru automobilske gume, koja će u zavisnosti od uslova pružiti maksimalne performanse.
Razlika između zimskih i letnjih pneumatika se može uočiti na više načina, npr da li ste primetili da zimske gume imaju simbol ‘Pahuljice u planini’ na bočnoj stranil, što pokazuje da zadovoljavaju kriterijume za zimske uslove.
Još jedna razlika između zimskih pneumatika i letnjih pneumatika je što zimski pneumatici treba da se menjaju kada gazeći sloj spadne na dubinu od 4mm za razliku od 3mm što je preporučena minimalna dubina letnjih pneumatika .
Još zanimljivih objava pronađite u našoj BLOG sekciji: https://vozi.rs/blog/
Vozi.rs sa Vama u vožnji.