EVROPSKI PROIZVOĐAČI NEMAJU JASNE STRATEGIJE SMANJENJA CO2


Volvo Volkswagen Electromobile

Prema studiji Evropske federacije za transport i životnu sredinu (Transport & Environment-T&E), Volkswagen i Volvo jedine su automobilske kompanije koje su postigle “dovoljan” napredak u elektrifikaciji svojih modela.

Prema nevladinoj organizaciji, samo ova dva proizvođača imaju jasne i verodostojne strategije za prelazak sa tradicionalnih na električne ili hibridne automobile. 

Volkswagen želi da do 2030. godine 55% njegove evropske prodaje predstavljaju električna vozila, dok Volvo planira da do kraja ove decenije postane potpuno električna marka.

Studija takođe pokazuje da proizvođači poput Forda imaju ambiciozne ciljeve elektrifikacije, ali im nedostaje “plan da tamo stignu”. 

Na meti kritika našli su se i BMW, Jaguar Land Rover, Daimler i Toyota zbog loše prodaje električnih automobila i zbog toga što nemaju jasne strategije za uklanjanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Iz T&E pozivaju Evropsku uniju da pooštri planove za prelazak na ekološki prihvatljivije gorivo, te da umesto planiranog smanjenja emisije CO2 za 50% do 2030. godine, cilj bude smanjenje od čak 70%, kako bi se vodeći proizvođači automobila podstakli na ozbiljniji pristup ovom problemu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *