GLOBALNA PANDEMIJA OSTAVLJA POSLEDICE U SVIM SFERAMA


Nestašica čipova pogađa autoindustriju

U situaciji izazvanoj zaključavanjem i ograničenim kretanjem ljudi širom sveta, usled pandemije virusa COVID-19, skočila je potražnja za elektronskim uređajima, a proizvođači čipova došli su u poziciju da zbog sopstvenog smanjenja proizvodnje i velike navale, nisu u stanju da podmire tržište.

Autoindustrija, naravno, nije ostala imuna na ovaj problem. Prosečni automobil danas sadrži između 50 i 150 čipova, koji pokreću gotovo sve, od sistema za pomoć vozaču, navigacije, bluetootha, sistema za izbegavanje sudara, do sistema koji kontrolišu rad samog motora, što znači da bez dovoljno čipova fabrike ne mogu da prave automobile.

Mnogi veliki proizvođači već su najavili kašnjenja i zastoj u sklapanju modela, jer nisu uspeli da obezbede dovoljne količine poluprovodnika. Neki su čak bili primorani da privremeno obustave rad u svojim fabrikama.

Tako je Ford zatvorio desetak proizvodnih pogona u Severnoj Americi i Evropi, dok će Nissan, osim fabrike u Kyushu-u na jugu Japana, privremeno zaustaviti i proizvodnju nekih modela u svojoj fabrici u Meksiku.

Renault je zbog neizvesnog snabdevanja komponentama suspendovao proizvodne planove, dok je Daimler skratio radno vreme za više od 18.000 zaposlenih u Nemačkoj, kako bi se prilagodio nižem obimu proizvodnje. Sličan potez povući će i Audi.

Suzuki, Mitsubishi, Volkswagen i Jaguar takođe najavljuju usporavanje proizvodnje, a o tome razmišljaju i Fiat Chrysler i Toyota.

Fabrike čipova uložiće dodatna sredstva kako bi se amortizovala nastala kriza. Intel je najavio planove za izgradnju dve nove fabrike mikročipova u Arizoni, za koju namenu će izdvojiti 20 milijardi dolara. Jedan od najvećih svetskih proizvođača, tajvanski TSMC, uložiće čak 100 milijardi dolara u naredne tri godine kako bi povećao proizvodne kapacitete.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *