HOĆEMO LI ZBOG PROLASKA NA ŽUTO OSTAJATI BEZ DOZVOLA?


HOĆEMO LI ZBOG PROLASKA NA ŽUTO OSTAJATI BEZ DOZVOLA?

U Beogradu se uveliko radi na implementaciji Sistema za adaptibilno upravljanje svetlosnom saobraćajnom signalizacijom. Nedavno smo pisali da su do sada na 95 raskrsnica u gradu postavljeni „pametni semafori”, a da će do kraja godine preko 200 raskrsnica dobiti ovaj sistem.

Mnogi vozači primetili su da na raskrsnicama koje su pokrivene novom tehnologijom, semafori prebacuju sa zelenog na žuto svetlo bez prethodnog trepćućeg upozorenja. Kako je Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima propisano da je i prolazak na žuto svetlo nedozvoljen, osim u slučaju kada se vozilo ne može bezbedno zaustaviti ispred navedenog znaka, kod pojedinih vozača, a naročito onih koji su zbog prirode posla vezani za volan, javila se bojazan da će kamere koje beleže nedozvoljene prolaske na crveno svetlo registrovati i svaki nenameran prolazak na žuto.

Međutim, da li ćemo zaista imati problema ako nas u tom trenutku snimi kamera i kako da znamo da li nas čeka kazna od 20.000 do 40.000 dinara, uz šest kaznenih poena i najmanje tri meseca zabrane upravljanja vozilom?

Upravo odrednica člana Zakona koja ukazuje da je prolazak na žuto svetlo zabranjen osim u slučaju kada se vozilo ne može bezbedno zaustaviti ispred navedenog znaka, stavlja u nezgodnu situaciju i saobraćajnu policiju, kojoj nije lako da dokaže da je prekršaj učinjen zbog bahate vožnje, a ne zbog namere vozača da izbegne nebezbedno zaustavljanje.

Da bi se izbegla problematika oko dokazivanja krivice softver je, prema tvrdnji MUPa, podešen tako da kamere počinju da snimaju tek kad protekne 1,2 sekunde od momenta uključivanja crvenog svetla na semaforu. To zapravo znači da kamere koje beleže nedozvoljene prolaske kroz crveno uopšte ne snimaju one koji prođu na žuto, pa čak ni one koji prođu u trenutku dok se pali crveno svetlo.

Sistem radi na principu senzora postavljenih neposredno pre i nakon stop-linije. Senzori su, ustvari, žice, kroz koje protiče struja. Ove “induktivne petlje” šalju signal centralnoj procesorskoj jedinici, koja nakon što protekne 1,2 sekunde od uključivanja crvenog svetla na semaforu evidentira svaki prolazak preko njih.

Ipak, preporučujemo da se ne takmičite sa kamerom. Imajte na umu da pravovremeno zaustavljanje i poštovanje signalizacije može spasiti nečiji život.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *