KADA ĆE SE ELEKTRIČNI AUTOMOBILI CENOVNO IZJEDNAČITI SA TRADICIONALNIM?


Cene električnih automobila će padati

Kada će električni automobili u Evropi prestati da budu skuplji od motora sa unutrašnjim sagorevanjem?

Trenutno električni automobili imaju znatno veću katalošku cenu od njihovih kolega sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, čak i kada je u pitanju isti model, približnih karakteristika i nivoa opreme. Poslednjih godina, zahvaljujući tehnološkom napretku u proizvodnji baterija, primećujemo pad cena, a ujedno su se i performanse u pogledu autonomije i efikasnosti znatno poboljšale.

Električni automobili i kombi vozila biće jeftiniji za proizvodnju od vozila na fosilna goriva u svim segmentima lakih vozila širom Evrope najkasnije od 2027. godine, prema novoj studiji BloombergNEF-a koju je naručio Transport & Environment (T&E), evropska federacija za transport i životnu sredinu.

Istraživanje je pokazalo da bi električna vozila na baterije mogla dostići 100% nove prodaje širom EU do 2035. godine, ako zakonodavci uvedu mere poput strožijih ciljeva CO2 za vozila i snažne podrške za infrastrukturu za punjenje. T&E je pozvao EU da pooštri ciljeve emisija tokom 2020-ih i postavi 2035. kao krajnji datum prodaje novih vozila koja zagađuju životnu sredinu.

Prema studiji BloombergNEF, paritet cena biće postignut već 2025. godine u lakim komercijalnim vozilima, 2026. SUV-ovima, limuzinama i drugim većim automobilima, a 2027. godine i u malim automobilima.

Razlozi za pad cena električnih vozila su višestruki. Pre svega, proizvodnja automobila na sagorevanje za evropske proizvođače mogla bi postati neekonomična zbog sve restriktivnijih propisa. Pored toga, očekuje se i smanjenje troškova proizvodnje baterija, što predstavlja veoma važnu stavku u određivanju cene električnog vozila.Prema BloombergNEF-u, troškovi akumulatora već su opali za 87% između 2010. i 2019. godine, a dalje smanjenje od 58% očekuje se između 2020. i 2030. godine.

Porast potražnje, pratiće i povećanje broja električnih modela te će biti moguće dalje optimizovati ekonomiju obima. To već rade mnogi proizvođači, poput Volkswagenove grupe, koja je osmislila MEB platformu za projektovanje različitih tipova modela koji se proizvode u evropskim i kineskim fabrikama.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *