KAKO ĆE PANDEMIJA KORONA VIRUSOM UTICATI NA RAZVOJ SVETSKE EKONOMIJE I AUTO INDUSTRIJE - Vozi

KAKO ĆE PANDEMIJA KORONA VIRUSOM UTICATI NA RAZVOJ SVETSKE EKONOMIJE I AUTO INDUSTRIJE

Podelite ovaj članak

Pandemija virusa COVID-19 zavladala je celim svetom. Osim što su brojni ljudi izgubili živote, a još više ih je zaraženo, korona virus ima velik uticaj i na globalnu ekonomiju.
Jedna od najvećih žrtvi je upravo automobilska industrija jer se ona oslanja na brojne dobavljače širom sveta.
Sve je krenulo sredinom februara kad je korona virus počeo „harati“ širom Kine. Značajno se smanjila proizvodnja, zbog čega su ispaštali skoro svi proizvođači električnih automobila.

Tada je zabeležen i velik pad prodaje automobila u Kini od gotovo 79 posto.
Početak širenja virusa širom sveta najviše je izašao na videlo kad su odloženi najpoznatiji sajmovi automobila, onaj u Ženevi i u New Yorku,kao I sajam automobila u Beogradu na kome je trebala da se predstavi I naša kompanija VOZI.RS.
Trenutna situacija nije dobra ni za sajam automobila koji treba da se održi u Pekingu sledećeg meseca , ali su male šanse da će se I to desiti.
Svemu tome usledila su i odlaganja svih prezentacija najnovijih automobila te odlaganje sportskih događaja poput trke Formule 1.
Iako mnogi smatraju da odlaganje takvih događaja nema veliki uticaj na automobilsku industriju, treba uzeti u obzir da je upravo to jedna od najvećih reklama mnogim proizvođačima. Ako nema takve „reklame“, prodaja vrlo često počinje značajno padati, što se i pokazalo u poslednjih mesec dana.

Pandemija virusom sada je značajno počela uticati i na samu proizvodnju jer brojni proizvođači su ugasili svoje fabrike. S obzirom na to da je Italija trenutno najviše zahvaćena virusom, Fiat Chrysler Automobili (FCA) prvi su prekinuli proizvodnju, a ubrzo su im se pridružili Ferrari i Lamborghini.

Naime, proizvodnja nije samo ugašena širom Italije, jer je FCA prekinuo proizvodnje i u Poljskoj i Srbiji. Grupacija PSA također je najavila da će uskoro prekinuti proizvodnju svojih brendova Citroen, Peugeot, DS, Opel i Vauxhall širom Francuske, Velike Britanije, Španije i Slovačke.
Stručnjaci pretpostavljaju da će uskoro i kompanije poput General Motorsa i Volkswagena zaustaviti trake u svojim fabrikama zbog velikog nedostatka različitih komponenti.
Kad se korona virus pojavio u Kini prodaja putničkih automobila pala je u prvih 16 dana februara za vrtoglavih 92 posto u odnosu na isti mesec 2019. Sada isti scenarijo čeka celi svet…
Zanimljivo je videti da su neki od proizvođača počeli državama da nude svoje fabrike kao buduće karantine, ako će za to biti potrebe.

Jedno je jasno, korona virus na celu svetsku ekonomiju i sve delatnosti već sada ima veliki uticaj, pa tako i na automobilsku industriju, ali jednom kad se situacija smiri, tek će se tada proceniti šteta.


Podelite ovaj članak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *