KOMBI SA POGONOM NA VODONIK KREĆE U SERIJSKU PROIZVODNJU


E Expert Hydrogen Peugeot1

Sledeći strategiju da drastično smanji emisiju izduvnih gasova svojih vozila, PEUGEOT je postao jedan od prvih proizvođača koji je proizveo električni model u segmentu lakih komercijalnih vozila (LCV) koji se napaja vodoničnom gorivnom ćelijom.

Nakon što je prošle godine predstavljen prvi kombi na električni pogon PEUGEOT e-Expert, novi e-Expert Hydrogen postao je prvo komercijalno vozilo ove marke koje će biti pokretano vodonikom.

Zasnovan na EMP2 (efikasna modularna platforma), novi PEUGEOT e-Expert Hydrogen je potpuno električno vozilo, koje kombinuje dva ugrađena izvora: 

  • Vodoničnu gorivnu ćeliju, smeštenu u motornom prostoru na prednjoj strani vozila, koja proizvodi električnu energiju potrebnu za pogon vozila reakcijom vodonika koji se nalazi u rezervoaru, sa kiseonikom iz vazduha. Kroz izduvnu cev emituje samo vodenu paru. 
  • Visokonaponsku litijum-jonsku bateriju kapaciteta 10,5 kWh koja se može napuniti iz električne mreže i koja takođe napaja električni motor tokom određenih faza vožnje. Smešten na prednjoj osovini, ovaj električni pogonski sklop sličan je PEUGEOT e-Expert-u

Pokretan inovativnim sistemom „priključne električne energije na vodonične ćelije“, PEUGEOT e-Expert Hydrogen može se napuniti vodonikom za svega tri minuta, a sposoban je da pređe 400 km u WLTP ciklusu homologacije, bez izduvnih gasova. 

Pri normalnim brzinama, gorivna ćelija je ta koja daje energiju električnom motoru, dok se tokom ubrzanja, preticanja ili kretanja uzbrdo, kombinuju gorivna ćelija i visokonaponska baterija. Prilikom kočenja i usporavanja električni motor ponovo puni visokonaponsku bateriju. 

Dostupan u standardnoj (4,95 m) i produženoj (5,30 m) verziji,  e-Expert Hydrogen ima maksimalnu zapreminu tereta do 6,1 m3, dok je dozvoljena nosivost 1.100 kg.

U standardnom nivo opreme, e-Expert Hydrogen nudi čitav niz tehnologija udobnosti i sigurnosti, uključujući električnu parkirnu kočnicu sa asistencijom za kretanje uzbrdo, ručni klima uređaj i Visiopark kameru za vožnju unazad koja pokriva ugao od 180 stepeni. 

Model takođe dolazi sa 7-inčnim centralnim ekranom osetljivim na dodir sa PEUGEOT Connect sistemom, TomTom 3D navigacijom, Bluetooth i Mirror Screen kompatibilnošću sa Apple CarPlay i Android Auto aplikacijama

Dostupna su i tri režima vožnje: Eco, Normal i Power.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *