NOVA FABIA-SVE KARTE NA BENZINSKI MOTOR


Škoda Fabia četvrte generacije

Fabia je Škodin prodajni hit. Dovoljno je reći da je oko 4,5 miliona ovih automobila prodato od debija prve generacije 1999. godine. Međutim, četvrta generacija, koja tek započinje svoju tržišnu karijeru, suočava se sa teškim zadatkom. Ne samo da se mora izjednačiti sa svojim prethodnicima, već mora biti bolja od njih u svakom pogledu. Samo na taj način će nova Fabia nastaviti pobednički niz i uspešno se takmičiti sa rivalima.

Četvrta generacija Škode Fabia izgrađena je na platformi MQB-A0 grupe Volkswagen. U gotovo svakom pogledu automobil je porastao u poređenju sa svojim prethodnikom. Dužina sada iznosi 4.108 mm, što je za 111 mm više od prethodne generacije. Automobil je sada i 48 mm širi (1.780 mm), a međuosovinsko rastojanje se povećalo za 94 mm, te sada iznosi 2.564 mm.

Već na prvi pogled postaje jasno da je Škoda Fabia, ne samo postala veća, već i da odaje utisak masivnijeg vozila. To je uglavnom zbog zakrivljenih metalnih ploča na bokovima i širokog zadnjeg stuba. Istovremeno, dizajn je prepun sportskih naglasaka zahvaljujući uskim farovima i velikim otvorima za vazduh u braniku. Opšti utisak dopunjuju upadljive aluminijumske felne od 15-18 inča (u siromašnijim verzijama koristiće se čelični točkovi od 14 i 15 inča) i dve nove boje – Phoenix Orange i Graphite Grey.

Povećana spoljašnost znači i mnogo prostraniju unutrašnjost. Povećanu količinu prostora pre svega će ceniti putnici na zadnjim sedištima, koji sada imaju znatno više prostora za noge i iznad glave.

Izgled kokpita nije sasvim nov, već je poznat iz Škode Scale. Pojedinačne funkcije aktiviraju se preko ekrana osetljivog na dodir (u zavisnosti od izabrane verzije dijagonale od 6,5 do 9,2 inča) ili pomoću velikih tastera i dugmadi. Automobil takođe ima funkciju kontrole pokreta i glasovne kontrole.

Četvrtu generaciju Škode Fabije pokreću benzinski motori sa tri ili četiri cilindra, snage od 65 do 150 KS. Za sada predstavnici kompanije ne pominju jedinice sa alternativnim napajanjem (električnim ili hibridnim). Svaki od novih motora ispunjava Euro 6d emisione standarde. Najmoćnija jedinica od 150 KS 1,5 TSI koristi tehnologiju aktivnog upravljanja cilindrom (ACT). Kada je opterećenje motora malo, sistem automatski isključuje dva cilindra i tako uspeva da smanji potrošnju goriva. U zavisnosti od izabrane verzije, obrtni momenat se prenosi na prednje točkove preko petostepenog ili šestostepenog ručnog menjača, ili preko sedmostepenog automatskog menjača (DSG).

Dizajneri nove Škode Fabije, naravno, nisu zaboravili ni na sigurnost putnika. Uz odgovarajuću strukturu karoserije, do devet vazdušnih jastuka takođe mogu pružiti odgovarajuću zaštitu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *