PRODAJETE AUTOMOBIL? EVO KADA JE NAJBOLJE A KADA NAJGORE VREME ZA TO


Ako prodaju automobila isplanirate u dobro vreme, možete izvući najveću moguću korist iz nje.

Kada se odlučite na prodaju svog automobila, želeli biste da za njega dobijete najbolju moguću cenu. To znači da biste prodaju trebali uskladiti s pojačanom potražnjom ove robe kod kupaca.

Izlazak na tržište u pravom trenutku može biti od presudnog značaja za ishod prodaje.

Najgore vreme za prodaju automobila

Iako postoje doba godine koji su zahvalniji za prodaju vozila od drugih, takođe postoje i ona koja bi trebalo u potpunosti izbegavati. Svi znamo da se motocikli najbolje prodaju na proleće, a najgore na isteku sezone, ali što je sa automobilima?

Kraj finansijske godine, vreme je kada auto kuće i dileri polovnih automobila kreću u kampanje rasprodaja kako bi, što je moguće više, smanjili lager polovnih vozila. Ovo bi za posledicu moglo imati da predmet vaše prodaje dobije jaču konkurenciju na tržištu i da prodaja time bude otežana, Izuzetak je kada želite vaše vozilo zameniti za neko koje se prodaje na popustu.

Sezona praznika spada u doba godine, u kojem bi prodaju automobila ponajviše trebalo odložiti te je preporuka da se ne postavlja oglas tokom decembra i januara. Mogući kupci robe koju biste ponudili na prodaju u ovo doba godine imaju druge prioritete.

Oni prednost pri trošenju novca daju poklonima, putovanjima i zabavi, umesto krupnijim investicijama kakva je kupovina automobila. Možda se možete nadati da ćete naleteti na nekog neobičnog kupca koji voljenoj osobi poklanja automobil za Novu godinu, ali šanse za tako nešto su ipak minimalne.

Generalno, zimski period u koje spada i spomenuta sezona praznika, treba izbegavati jer usled kraćeg dana, hladnoće i pasivnijeg životnog ritma, kupci ovakve investicije odlažu za neko drugo vreme.

Najbolje vrijeme za prodaju automobila

Fenomen “buđenja iz zimskog sna”, odnosno period pojačane aktivnosti kod ljudi, koji počinje s dolaskom proleća, ujedno je i najbolji za prodaju automobila, a zatim jesen.

Ipak, za uspešnu prodaju trebalo bi voditi računa i o drugim parametrima koji su od značaja, savetuje Auto Guru.

Naime, ako prodajete noviji automobil, potrudite se da ga oglasite dok je u rasponu od 50.000 – 70.000 pređenih kilometara, odnosno dok je između 3 i 5 godina starosti. Budući da tokom prvih pet godina upotrebe automobili u proseku gube između 15-25% od svoje vrednosti godišnje, računica govori da nije finansijski racionalno prodavati automobil starosti do 3 godine.

Ako na prodaju nudite nešto starije vozilo od 5 godina, potrudite se da to uradite pre nego što na satu prevali brojku od 100.000 kilometara.

Kada se pređe ova granica, vrednost automobila kreće drastično da opda. Osnovni razlog je to što nakon pređenih 100.000 kilometara, kod većine automobila započinje sezona skupljih ivesticija.

Kako biste postigli što bržu prodaju u situaciji kada ste uvažili prethodno iznesene sugestije, imajte na umu i sledeće savete:

– Redovito servisirajte vozilo i rešavajte sve važne probleme koji se pojave

– Vozilo koje vizualno privlači pažnju, bolje se i prodaje

– Šansa da se postigne bolja cena postoji kod prodaje vozila fizičkim licima nego kod prodaje auto kućama i dilerima

– Što više fotografija u oglasu za prodaju, to bolje.

– Ako prodaja u proleće ne uspe, tu je jesen kao druga najbolja sezona za prodaju.

Ukoliko ste se odlučili za prodaju vašeg ljubimca, želimo Vam puno sreće.


Ostavite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *