SPORTSKI DVOSED ZATVARA ERU MOTORA SA UNUTRAŠNJIM SAGOREVANJEM


Lotus Emira

Lotus Emira novi je super sportski automobil engleske kuće koji bi trebalo da zameni model Evore.  Sa cenom od oko 75.000 evra predstavljaće direktnog rivala Porsche Caymanu, i to već na proleće 2022. godine.

To će biti poslednji automobil pokretan isključivo motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, a naredni Lotusovi modeli, koji će zameniti dosadašnje Elise i Exige, biće ili hibridni ili potpuno električni. Njihova proizvodnja otpočeće krajem godine.

Emira koristi kao osnovu novu Lotusovu aluminijumsku šasiju. Automobil je dugačak 441 cm, širok 189 cm, visok 122 cm, sa međuosovinskim rastojanjem od 257 cm.

U poređenju sa prošlim sportskim automobilima, Lotus Emira predstavlja promenu paradigme u smislu praktičnosti, udobnosti, funkcionalnosti i tehnologije.

Jedan od stubova promene je novi 2,0-litarski četvorocilindrični turbo benzinski motor razvijen od strane Mercedes-AMG-a, za koji se očekuje da će imati oko 360 KS, a snagu će prenositi na zadnje točkove pomoću osmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom. Performanse će biti poput pravog superautomobila: od 0 do 100 km/h sprintaće za 4,5 sekundi, a moći će da dostigne maksimalnu brzinu od 290 km/h.

Lotus Emira biće dostupna i sa Toyotinim 3,5-litarskim V6 motorom sa mehaničkim kompresorom, približne snage 400 KS. Ovaj motor, koji se može kombinovati sa ručnim ili automatskim menjačem, biće postavljen na premijerno izdanje Emire.

Stilski, Lotus Emira inspirisan je električnim hiper automobilom Evija. Unutrašnjost krasi ekran osetljiv na dodir dijagonale 10,25 inča, kompatibilan sa Android Auto i Apple CarPlay aplikacijama. Analogna instrumentalizacija zamenjena je LCD displejom smeštenim iza upravljača.

Lotus Emira Enterijer

Oprema je takođe modernizovana u odnosu na prethodne modele.Dostupna su električna četvorosmerna sedišta (opcionalno sa 12 smerova), ulazak i paljenje bez ključa, brisači sa senzorom za kišu, električni retrovizori, parking senzori.

Tu je i kompletan ADAS paket koji uključuje prilagodljivi tempomat, automatsko kočenje u nuždi, upozorenje na umor i sistem održavanja trake.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *