TRANSPORTER SA GORIVNIM ĆELIJAMA PRVO STIŽE IZ OPELA


Vivaro-e Hydrogen

Nakon što je grupa Stellantis objavila da će ove godine tri modela električnih transportera iz Opela, Peugeota i Citroena biti ponuđena sa sistemom gorivnih ćelija, Opel je sada predstavio svoju varijantu: Vivaro-e Hydrogen sa pogonom na vodonične gorivne ćelije sa spoljašnjim punjenjem baterija, koji navodno može da pređe više od 400 kilometara sa jednim rezervoarom goriva (prema WLTP).

Vivaro-e Hydrogen zasnovan je na Vivaro-e Cargo električnom kombiju na baterije i usvaja poznati pogonski sistem snage 100 kW koji se koristi u brojnim modelima PSA grupacije. Sa gorivnom ćelijom od 45 kilovata razvija dovoljnu snagu za kontinuiranu vožnju autoputem, dok litijum-jonska pomoćna baterija od 10,5 kWh ispod prednjih sedišta pruža vrhunsku dinamiku, na primer, za pokretanje i ubrzanje vozila.

Zahvaljujući dodatnoj bateriji, gorivna ćelija može raditi u optimalnim uslovima. Baterija se puni energijom koja se obnavlja tokom kočenja, ali može se dopuniti i iz spoljnog izvora, na primer na stanici za punjenje, koja će vam omogućiti putovanje od 50 kilometara u čisto električnom režimu.

Vivaro-e HYDROGEN biće lansiran na jesen 2021. godine. Proizvodnju će obavljati Opelova fabrika u Russelsheimu, u odeljenju za specijalna vozila. To je prvi električni automobil na pogon gorivnim ćelijama iz grupe Stellantis. Peugeot Expert i Citroen Jumpy takođe će dobiti istu tehnologiju.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *