TRI DECENIJE OPELOVOG NAJPRODAVANIJEG MODELA


30 godina opel astre

Opel Astra F doživela je svetsku premijeru 1991. godine. Od tada, Opelov najprodavaniji model proizveden je u preko četiri miliona primeraka.

Posle više od pet decenija u Opelovoj porodici, Kadett je 1991. zamenjen Astrom. Ime koje je britanski Vauxhall koristio za plasman Kadettovih D i E generacija preuzeo je General Motors Europe početkom 1990-ih.

Prve varijante Astre, plasirane u oktobru 1991. godine, bili su hečbek sa pet vrata, karavan sa pet vrata i sportska Astra GSi. Limuzina sa četvoro vrata stigla je u proleće 1992. godine, a godinu dana kasnije Astra Cabriolet, koju je dizajnirao niko drugi do Italijan Bertone.

Paleta modela Astre F udovoljila je svakom ukusu. Kupci su imali na raspolaganju pet benzinskih motora i jedan dizel, a svi četvorocilindrični agregati se mogu pohvaliti vrhunskom opremom za naknadnu obradu izduvnih gasova. Dok su 1.4, 1.6, 1.8 i 2.0-litarski benzinski motori bili opremljeni trosmernim katalizatorom, 1.7-litarski dizel je imao novorazvijeni katalizator oksidacije. Vrhunska GSi verzija nudila je 2.0-litarske motore od 85 kw (115 ks) ili 110 kw (150 ks), a ovaj poslednji imao je 16 ventila i dvostruke gornje bregaste osovine.

Visok standard bezbednosnog paketa Astre F označio je veliki korak napred u klasi kompaktnih vozila. Opel bezbednosni sistem sastojao se, između ostalog, od dvostrukih čeličnih šipki na vratima za zaštitu od bočnog udara, kao i zatezača prednjih sigurnosnih pojaseva koji su smanjili kretanje tela putnika napred u slučaju frontalnog sudara. Pasivna bezbednost se naknadno povećala 1994. godine, kada je deo Opelove standardne opreme postao vazdušni jastuk za vozača i suvozača u punoj veličini.

Astra F je takođe poslužila kao inovaciona platforma za alternativne pogonske sisteme. Potpuno električna „Astra Impulse III“ pokazala je svoju efikasnost tokom velikih ispitivanja na baltičkom ostrvu Rugen, 1993. godine. Opel je svoje istraživanje alternativnih goriva proširio 1996. godine ograničenom proizvodnjom 500 Astra karavana, opremljenih motorima na prirodni gas. Kompaktni model Russelsheim bio je opremljen filterom za polen, putnim računarom, polipropilenskim elementima enterijera, zategnutim prednjim kaiševima i drugim sigurnosnim elementima.

Astra F je najprodavaniji Opel do sada. Novi sigurnosni sistemi, unutrašnja prostranost i ekološka kompatibilnost bile su tri glavne odlike. Model se uspešno bavio temama koje su ranih 1990-ih bile važne za potrošače i doneo je mnoge inovacije u svoj tržišni segment. Sedma generacija Opelovog kompaktnog automobila (i prva koja je nosila natpisnu pločicu „Astra“) bila je automobil zaista u skladu s vremenom.

Opel Astra je trenutno u petoj generaciji. Debitovala je 2015. godine na salonu automobila u Frankfurtu, a facelift verzija je na tržište izbačena u leto 2019. godine

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *