ZIMA,KIŠA,VLAGA, SMANJENA VIDLJIVOST


Vlažna stakla u unutrašnjosti automobila posebno su čest problem u zimskim mesecima, no kao što to dobro zna većina vozača, ovog fenomena neretko nismo pošteđeni ni u ostalim godišnjim dobima. Svako od nas s njim se nosi na svoj način, pa se tako neki uzdaju u snagu ventilacije, po mogućnosti potpomognute klima uređajem, a neki su s vremenom razvili posebne metode brisanja i sušenja stakala.

Posebnim sunđerima, krpicama, novinskim ili kuhinjskim papirom…, ili kombinacijom svega navedenoga. I bez obzira u koji su alat odabrali, većina vozača o kondenzaciji zapravo prestane da razmišlja čim osuši stakla i nastavi s vožnjom. A ne bi bilo loše da se još malo informišu….

Za početak, kako bi shvatili koji je najbolji način da se reše ovog problema vozači bi se trebali upoznati s njegovim uzrocima. Sasvim pojednostavljeno, kondenzacija se javlja u situacijama kada postoji razlika u temperaturi i vlazi unutar vozila i izvan njega odnosno kad hladna podloga (poput stakla) dođe u dodir s vlažnim i/ili toplim vazduhom.

U praksi to najčešće postaje primetno kada u hladan auto zimi uđu putnici: vazduh koji oni izdišu vrlo je topao u odnosu na unutrašnjost vozila te će se na staklima vrlo brzo pojaviti primetna vlaga. Što više putnika uđe, jasno, ta će se pojava primetiti brže i u izraženijem obliku, a vozač će zatim posegnuti za nekom od već opisanih metoda čišćenja…

Važno je, međutim, znati da se kondenzacija u automobilu može pojaviti i bez prisutnih putnika, što upućuje na to da u vozilu postoji neki drugi izvor vlage, jedan ili više njih. Primera radi, vlaga će postati primetna ako ste u autu zaboravili mokru majicu ili neku drugu odeću ili obuću nakon kiše, ili ako se mokri ili namočeni tepisi nisu dovoljno dobro osušili. U tom je slučaju jasno što treba učiniti: iz vozila je najvažnije izbaciti sve uzroke vlage i zatim ga temeljno osušiti, po mogućnosti kombinacijom različitih metoda.

Neke od najboljih i najbržih rezultata za uobičajeno odmagljivanje stakala daje korišćenje klima uređaja, konkretno njegove funkcije za odleđivanje/odmagljivanje vetrobrana. Kombinacija tople struje i klime je dobitna jer AC sistem izvlači vlagu iz vazduha (to uostalom potvrđuje i lokvica vode koja je uvek primetna ispod vozila u kojem radi klimatizacija), što znači da se stakla neće imati čime zamagliti.

No, što učiniti ako u automobilu nema klima uređaja, ili ako opisana metoda ne daje zadovoljavajuće rezultate? Pomoći može korišćenje nekog od sredstava namenjenih izvlačenju vlage ili temeljno provetravanje i sušenje unutrašnjosti vozila. Pritom je moguće koristiti fem za kosu (npr. za mokra sedišta) ili ostaviti otvoreni automobil ili barem prozore na suncu na nekoliko sati…

No, imate li vlage u vozilu, najvažnije je da pronađete baš sve njene tragove, a zatim i uzroke. Zamagljena se stakla vide, a šta je s vlagom u tepisima i ispod njih? U prtljažniku i prostoru za rezervni točak? Ako tamo niste dugo zavirili, odmah proverite ima li tragova vlage ili, još gore, vode. Ovo su u pravilu najniži dijelovi vozila i ako negde u automobil curi ili kaplje voda, što je moguće ako je primera radi reč o starijem vozilu s oštećenim ili napuklim gumenim kederima vrata ili poklopca prtljažnika, ona bi lako mogla završiti baš tamo. Isto važi i za sitne pukotine na farovima: možda mislite da vam one ne mogu naškoditi, ali kroz njih se u vozilo takođe može uvući vlaga.

Šta to može značiti, ne treba posebno objašnjavati: osim limarije koja može stradati od korozije, još više glavobolje vlasniku bi mogli stvoriti problemi sa strujom: nemali broj automobila, posebno novijih, na dnu prtljažnika ima osetljivu elektroniku. Zato ne budite lenji, nego zavirite tu i tamo ispod tepiha, ako želite da se rešite ovog neugodnog problema.


Auto Servis Stevanovic
Masters Servis
Univerzalni Magacin

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *