Euro NCAP je nezavisno evropsko telo koje je skoro 25 godina odgovorno za proveru sigurnosti novih automobila pružajući procene u pogledu zaštite odraslih i dece u putničkom prostoru, sposobnosti automobila da ublaži posledice na pešake i bicikliste u slučaju sudara, kao i efikasnosti sistema za pomoć pri vožnji za sprečavanje nesreća.
U poslednjoj sesiji testirana su četiri nedavno predstavljena električna automobila na evropskom tržištu: Audi Q4 e-tron, Lynk & Co 01, Nio ES8 i Toyota Mirai, koji su svi postigli najbolje ocene osvojivši pet zvezdica.
Pored navedenih, testirano je i po jedno vozilo sa klasičnim motorom (nova generacija Subaru Outback-a) i plug-in hibridom (Ford Kuga), koji su takođe osvojili maksimalan broj zvezdica.
Posebnu pažnju privukla su dva modela iz Kine, koja su evropskim kupcima još uvek nedovoljno poznata, i prema kojima vlada određenja doza skeptičnosti.
Proizvođač Lynk & Co počeo je nedavno da nudi automobile na sedam velikih evropskih tržišta kroz moderan i prilagođen način iznajmljivanja ili kupovine.
To je marka koja ima istog kineskog vlasnika kao Volvo, pa je Model 01 tehnički blizak rođak Volva XC40.
To je bilo evidentno i u rezultatima, budući da je kompaktni kineski hibrid ili plug-in hibrid zasijao sa 96% bodova za sigurnost odraslih putnika, i maksimalnim rezultatom za zaštitu od bočnog udara.
Drugi kineski proizvođač, NIO, takođe se prvi put našao na Euro NCAP -u. Zbog svog inovativnog pristupa ovaj brend za mnoge predstavlja “Teslu sa istoka”.
U Evropi su predvidljivo prvo krenuli na norveško tržište, nudeći električni SUV sa šest ili sedam sedišta ES8. Automobil je lako prošao testove, a posebno je iznenadio stručnjake svojim mogućnostima autonomnog kočenja u nuždi i integrisanim pristupom sistemima pomoći.
Za sisteme pomoći dobio je čak 92 odsto svih mogućih bodova, što je jedan od najboljih rezultata ikada i na nivou je Teslinog modela 3, koji je (prema tadašnjem protokolu) testiran 2019. godine.
“Talas novih kineskih vozila stiže u Evropu. Nažalost, mnoga od njih još uvijek nisu dovoljno transparentna za evropske kupce u oblasti sigurnosti. Lynk & Co i NIO, sa druge strane, dokazuju da “proizvedeno u Kini ” više nije pogrdno. Oba modela su razvijena u Kini i odlično su se pokazali na našim testovima“, prokomentarisao je generalni sekretar Euro NCAP -a Michiel van Ratingen.