Vrsta automobila koji ćemo izabrati prilikom kupovine mnogo govori o tome kakvog smo karaktera. Poslednje istraživanje na najbolji način govori o tome da nisu automobili ‘krivi’ za naš stil vožnje već da automobile biramo po svom karakteru.
Jan-Erik Lönnqvist je profesor na Univerzitetu u Helsinkiju. On je sproveo istraživanje u koje je uključio čak 1892 vlasnika automobila u Finskoj, a sve s ciljem da utvrdi kakve su veze između našeg ponašanja i vrste vozila, koje vozimo.
Do kog zakjlučka se doslo nakon završetka istraživanja?
Muškarci koji su tvrdoglavi, egocentrični, agresivni i neempatični najverojatnije će biti vlasnici takozvanih statusnih automobila, poput BMW-a ili Mercedesa.
Profesor kaže da ti ljudi imaju potrebu da pokažu svoju superiornost, odnosno i automobil je ekstenzija njihove psihe.
– Ova povezanost objašnjava i zašto neki vozači čine saobračajne prekršaje u većoj meri nego drugi – objasnio je Jan-Erik Lönnqvist.
Istraživanje je takođe pokazalo da ovo pravilo važi samo za muškarce.
Ženama automobili nisu važni kao statusni simboli.