Razvoj ovakvih sistema filtriranja vazduha koji ulazi u kabinu vozila je nešto čemu teže svi proizvođači autmobila no do potpune sigurnosti još je dug put.
Škoda nam je dala nekoliko saveta kako se zaštititi od zaraze koronavirusom u našem automobilu u ovo doba pandemije, a ti praktični saveti su primenjlivi na svaku marku automobila. I to je sjajno!
Čini se da nismo daleko od pravog smera prema rešenju, jer je poznato još od 2018. godine da kalifornijski proizvođač električnih automobila Tesla koristi filtere za kabinu, koji su posebno delotvorni u zaštiti od virusa.
Tesla je pre nekoliko godina počeo da ugradjuje filtere kabine u Model S i Model X, koji su posebnodelotvorni u zaštiti od širenja virusa. No to nije sve: u meniju se može postaviti mod obrane od biooružja’ (Bioweapon Defense Mode), koji bi trebao pomoći u sprečavanju ulaska u kabinu 99,97 posto patogena i virusa. U tu svrhu, system klimatizacije uvlači sav vazduh kroz sistem filtrira i malo povećava pritisak vazduha u kabini kako bi se sprečilo da u kabinu uđe spoljni, neprečićeni vazduh pri nižem pritisku.
Nije to tako novo rešenje, barem što se tiče sprečavanja ulaska vazduha u kabinu vozila, jer je već godinama poznat sistem iz građevinskih mašina, poput buldožera, koji gotovo sve vreme rade u uslovima velike prašine. Rezultat je sledeći; prašina iz okoline ne može prodreti u kabinu pomešana s vazduhom iz okoline zbog višeg pritiska vazduha u kabini, a prašina se u ventilacionom sistemu filtrira, pa tako ni na taj način ne prodire u kabinu za vreme usisa vazduha.
Drugi primer jednog takvog rešenja je rešenje kineskog proizvođača Geelyja, vlasnika švedskog Volva, koji je kao odgovor na pandemiju koronavirusa takođe razvio filtre za automobil koji su dizajnirani za zaštitu virusa i zaštitu putnika od infekcija. Geely Auto uspostavio je svoj program ‘Zdravi automobil’ (Healthy Car Program) kao odgovor na pandemiju koronavirusa koja se raširila Kinom u januaru i februaru 2020. godine. Prva dva modela kompanije Geely Auto koja su ugradila ovakve filtre uključuju električni Geometry A limuzinu i Jiaji MPV.
Iako ovaj sistem nije toliko delotvoran kao Teslin, ali i ovaj sistem ima mogućnost filtriranja vazduha od 95 posto, što je jednako delotvornosti medicinske maske-respiratora za lice, odnosno oznake FFP-2. Njihov zaštitni učinak je da filtriraju najmanje 94 posto čestica koje se prenose u vazduhu, a koriste se između ostalog i protiv virusa SARS-a, korone, COVID-19. Geely ima nameru da serijski ugrađuje ovakav sistem filtriranja u svoja vozila. Nemački TÜV Rheinland je već potvrdio deltvornost filtera u nezavisnim testovima.