Konferencija Ujedinjenih nacija o klimatskim promenama (COP26) održana je prošle sedmice u Glazgovu, a svrha ovog skupa bila je da uveri proizvođače automobila da odustanu od korišćenja tehnologije fosilnih goriva do 2040. godine.
Najznačajniji rezultat samita u Škotskoj jeste sporazum o postepenom ukidanju proizvodnje vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, koji je potpisan od strane šest velikih proizvođača. To su: Mercedes-Benz, Ford, General Motors, Volvo, Jaguar Land Rover i kineski BYD.
Pored toga, i pojedine zemlje poput Velike Britanije, Kanade, Danske, Švedske, Poljske, Irske, Holandije, Meksika, Indije i Novog Zelanda, obavezale su se na zabranu prodaje vozila sa benzinskim i dizel motorima od 2030 godine.
Ipak, u oči upada činjenica da neki veliki proizvođači, među kojima su grupacije: Renault-Nissan, Volkswagen, Toyota, Stellantis, kao i BMW, Hyundai i Honda, nisu potpisali ovaj sporazum.
Štaviše, dokument nisu potpisale ni zemlje sa najvećim automobilskim tržištima na svetu: Nemačka, Francuska, Kina i Sjedinjene Američke Države.
Plan EU je smanjenje emisije štetnih gasova za najmanje 55% do 2030. godine, u odnosu na nivo iz 1990. Da bi se to postiglo, očigledno se moraju nastaviti razgovori velikih proizvođača automobila, ali i vlada vodećih svetskih država.