KINESKA KOMPANIJA SVOLT NAJAVLJUJE PROIZVODNJU NIKL-MANGANSKIH BATERIJA


Nikl Manganska Baterija Svolt

Među tehnologijama koje će električne automobile napraviti učinkovitijima nalazimo električne sisteme od 800 volti, gde je Porsche sa modelom Taycan bio pionir, potom mogućnost bežičnog punjenja na kojem radi BMW, ali i baterije bez kobalta.

Zašto je kobalt problem? Kobalt je metal koji poboljšava svojstva drugih metala, poput litijuma koji se najviše koristi u proizvodnji baterija. Međutim, to je ograničen materijal, skup je i podložan tržišnim varijacijama, a i sa etičke tačke gledišta nije baš najprihvatljiviji kao prijatelj životne sredine.

Zbog toga je potraga za održivim i ekonomičnim sirovinama ključ za pojeftinjenje i duži vek trajanja električnih automobila, budući da baterija predstavlja i do 40% ukupnih troškova električnog vozila.

Kao što je i obećao prošle godine, kineski start-up SVOLT najavio je početak serijske proizvodnje sopstvenih nikl-manganskih baterija (NMX).

U početku će proizvoditi dve veličine NMX baterija (115 Ah i 226 Ah), koje se sastoje od 75% nikla i 25% mangana.

Svolt Batery

Zahvaljujući potpunom uklanjanju kobalta, teškog metala i ujedno jednog od najskupljih i najkontroverznijih katodnih elemenata, kao i smanjenom sadržaju nikla, baterije ovog kineskog giganta obećavaju da će biti održivije i za 5% jeftinije od klasičnih.

Pored toga, obećavaju autonomiju između 600 km i 880 km, kao i više od 2.500 ciklusa punjenja.

Model ORA Cherry Cat, kineske kompanije Great Wall Motors, biće prvi električni automobil opremljen ovim baterijama. 

Takođe je i Panasonic, koji je jedan od glavnih Teslinih dobavljača, predstavio svoje nove litijum-jonske baterije sa manje od 5% kobalta početkom godine. Cilj je da se u naredne dve do tri godine procenat kobalta svede na nulu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *