Kraj oktanske ere u Evropi od 2035. godine?


Electric Car 2728131 960 720

Evropski parlament priprema set propisa i direktiva koji se odnose na smanjenje emisije ugljen dioksida.

Evropska unija je važećom Uredbom EU 2019/631 odredila dozvoljene vrednosti ugljendioksida, primoravajući proizvođače da smanje emisiju CO2 na 95 grama po kilometru, kako bi se umanjio uticaj na efekat staklene bašte.

Međutim, Evropska komisija će sledećeg juna predložiti da za nove automobile koji se prodaju u Evropi važe još strožiji propisi. Odluka je deo klimatske politike usmerene ka postizanju cilja, a to je smanjenje neto emisije štetnih gasova u EU za najmanje 55% do 2030. godine (u odnosu na nivo iz 1990.) i postizanja klimatske neutralnosti do 2050. godine.

Pascal Canfin, predsednik odbora za zaštitu životne sredine, javno zdravlje i bezbednost hrane parlamenta EU, najavio je novo pravilo u okviru Zelenog sporazuma: „U sledećih 18 meseci oko 50 zakona biće izmenjeno na evropskom nivou, kako bi se mogao sprovesti Zeleni sporazum. Očigledno je među njima i klimatsko zakonodavstvo: do 2030. godine i emisija CO2 mora se smanjiti za 55%. U junu će biti i 12 drugih direktiva posvećenih smanjenju CO2 za automobilski, stambeni, energetski i poljoprivredni sektor. Odredbe će dovesti do duboke transformacije automobilskog tržišta. Nametnuti standardi biće toliko strogi da neće dopustiti proizvodnju benzinskih i dizelskih motora sa trenutnom tehnologijom ”. 

Prethodni korak biće standard Euro 7, koji će se stupiti na snagu od 1. januara 2026. godine, a koji bi u velikoj meri mogao smanjiti prodaju automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

Neke zemlje EU, pre svega Danska i Holandija (kojima su se pridružile Austrija, Belgija, Grčka, Irska, Litvanija, Luksemburg i Malta), uputile su pismo Evropskoj komisiji tražeći da se odredi tačan datum od kojeg će prodaja novih automobila na benzin i dizel biti zabranjena na starom kontinentu.

Podsetimo, neki proizvođači automobila su već predstavili svoje planove prelaska na potpuno električne modela. Na primer, Volkswagen planira da potpuno električni automobili čine više od 70% evropske prodaje do 2030. godine. Volkswagenovoj odluci pridružili su se i Volvo, Jaguar, Ford i Bentley, kojima je cilj da do 2030. godine imaju liniju potpuno električnih vozila. 

Ovo su odluke koje počinje da podržava i tržište. U stvari, prodaja električnih i priključnih hibridnih automobila u EU se gotovo utrostručila, dostigavši ​​preko milion jedinica u 2020. godini, sa 10% udela u ukupnoj prodaji.

U ovom sledu događaja, 2035. godina bi mogla biti početak isključivo električne ere.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *