Svaki motor ima idealan interval za promenu stepena prenosa. To pre svega zavisi od njegove zapremine, snage i drugih karakteristika, pošto atmosferski motor ne radi potpuno isto kao motor sa turbo punjenjem, na primer.
Međutim, kao opšte pravilo, za automobile sa benzinskim motorom preporučuje se promena brzine na oko 2.500 obrtaja u minuti, iako za efikasnu vožnju to može da se uradi i između 2.000 i 2.500 o/min.
Međutim, mora se imati na umu da svi motori ne rade potpuno isto, tako da mogu postojati male varijacije. Pored toga, mora se uzeti u obzir i temperatura motora i sve druge okolnosti, poput tereta koji automobil prevozi, situacije na putu, nagiba terena i slično.
Ipak, kao referent treba uzeti šaltanje na 2.500 obrtaja. To je ono što se generalno smatra idealnim režimom promene stepena prenosa. Sve previše iznad ili ispod toga, može dovesti do ozbiljnih mehaničkih kvarova.
Menjanje brzine na suviše niskim obrtajima, ne samo da povećava potrošnju goriva, već i dodatno forsira radilicu našeg vozila, što će na duže staze neminovno dovesti do kvara. Sa druge strane, ako preteramo sa obrtajima motora, mehaničke komponente će takođe imati veći napor i, samim tim, značajno ćemo smanjiti njihov vek trajanja.