Od deset najvećih svetskih proizvođača automobila, Toyota je trenutno najmanje napredovala u postepenom ukidanju motora sa unutrašnjim sagorevanjem, smatra organizacija za zaštitu životne sredine Greenpeace.
Greenpeace je rangirao deset najvećih svetskih proizvođača automobila na osnovu toga koliko su kompanije odmakle u “dekarbonizaciji” auto industrije. Pažljivo su analizirani Daimler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai-Kia, Nissan, Renault, Volkswagen Grupa, Stellantis i Toyota.
Prema aktivistima za zaštitu životne sredine, Toyota, Honda i Ford prodali su najmanji broj električnih automobila u odnosu na njihovu ukupnu prodaju širom sveta. U Toyoti, električna vozila su činila tek 0,12 posto udela u prodaji 2020. godine, dok su kod Volkswagena, Daimlera i Renaulta ti procenti sukcesivno iznosili 2,43 posto, 1,86 posto i 4,37 posto.
Greenpeace kaže da nijedan od deset anketiranih proizvođača automobila ne namerava da zabrani motor sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine, a da sedam kompanija nema konkretne planove za ukidanje ove vrste pogona.
Ekološki klub nezadovoljan je i sve većom popularnošću SUV-ova, delom zbog toga što je prosečna potrošnja takvih automobila veća, a osim toga, potrebno je više čelika za proizvodnju takvih modela.
Greenpeace naglašava da “EV” nije rešenje za sve probleme, jer bi energija potrebna za električne automobile takođe trebala biti obnovljiva.