Sad je sasvim sigurno, ovo će potrajati. U martu je Italijansko tržište novih automobila palo za 82 % u odnosu na mart 2019., Francusko tržište zabeležilo je minus od 72 %, Špansko 69 %…, a šta će se tek dogoditi u maju? Koronavirus uništiće mnoge industrije, a jedna od najpogođenijih je evropska autoindustrija, koja je velika i kompleksna i uključuje i mnoge dobavljače.
Hladni pogoni troše velike količine novca na dnevnom nivou, a ni proizvodnju neće biti lako pokrenuti upravo zbog nabavke svih delova za automobile koji dolaze od dobavljača.
Iz Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA) poručuju da će mnoge kompanije za nekoliko nedelja ostati bez novca. Očekuje se hitna reakcija tela Evropske unije. Pomoć je neophodna jer bismo se u suprotnom za dva meseca nekih proizvođača automobila mogli sećati kao – bivših!
U ACEA-i kažu da ovakva kriza u autoindustriji nije viđena od 1945. godine. Volkswagen je čak imao ideju o pokretanju proizvodnje uz posebne zdravstvene mere, ali se od toga odustalo jer nema interesa kupaca. Saloni su zatvoreni, a o online kupovini niko ne razmišlja u situaciji kad je mnogima ugrožen život a mnogima posao.