Nije tajna da automobilska industrija mnogo zarađuje. U celom procesu, od dizajna automobila, njegove proizvodnje i prodaje, prodaje rezervnih delova, pa sve do reklamnih kampanja koje gledamo na TV-u, internetu ili na bilbordima, cirkulišu milijarde dolara.
Proizvođači dobijaju ogromne svote novca u vrlo kratkom vremenu, ali ih isto tako i troše na navedene procese. Veliki deo ide i na isplatu plata, kao i na istraživačke projekte. Ipak, njihova zarada je i dalje vrlo visoka.
Britanska kompanija za osiguranje automobila pod nazivom Uswitch sprovela je studiju koja otkriva godišnju zaradu najvećih svetskih proizvođača automobila. Istraživanje je urađeno toliko temeljno, da su na kraju dati podaci o zaradi po satu, po minuti, pa čak i po sekundi.
Na vrhu liste je Toyota. Japanski proizvođač automobila zarađuje oko 275 milijardi dolara godišnje, što znači preko 8.700 dolara svake sekunde! Neverovatno, zar ne?
Japansku grupu na lestvici sledi Volkswagen sa 255 milijardi dolara godišnje i nešto više od 8.000 dolara u sekundi, dok je Daimler treći sa 176 milijardi dolara godišnje i preko 5.500 dolara po sekundi.
Japanci iz Honde i Mitsubishija su sledeći na listi sa 137 milijardi dolara, odnosno 136 milijardi dolara godišnje, a Amerikanci iz Forda i General Motorsa, sa 127 i 122 milijarde godišnje, zauzimaju šestu i sedmu poziciju. Iza njih je BMW, koji ima prihod od 113 milijardi dolara godišnje.
Na kraju rang liste su dva proizvođača koja nisu uspela dostići sto milijardi godišnje: Stellantis (99 milijardi dolara godišnje) i Nissan (91 milijardu dolara).
Iako je na dnu tabele po zaradi, Nissan i dalje prihoduje nešto manje od 3000 dolara svake sekunde..