Danas je sve više automobila opremljeno automatskim menjačem. Ljudi biraju ovu varijantu uglavnom zbog veće udobnosti i glatke vožnje. Sve je više i proizvođača koji najavljuju otklon od manuelaca, posebno u eri elektrifikacije.
Među vozačima se često vodi debata kako pravilno upravljati vozilom sa ovom vrstom menjača, a tema je uglavnom položaj ručice menjača za vreme kratkih zaustavljanja, recimo na semaforu.
Generalno, svakako bi se trebalo pridržavati fabričkog upustva za upotrebu konkretnog modela, ali u praksi svaki vozač već ima neke navike koje smatra ispravnim i koje promoviše.
Mnogi na semaforu ostavljaju ručicu menjača u položaju D, odnosno u režimu vožnje. Prilikom pokretanja oni samo pomeraju nogu sa papučice kočnice na papučicu gasa i voze dalje.
Ovu opciju stručnjaci preporučuju samo u slučaju vrlo kratkih zaustavljanja, reda nekoliko sekundi. U ovom režimu kvačilo i menjač se troše više nego kada je menjač u neutralnom položaju, te nije preporučljivo duže čekati na ovaj način.
Druga dva načina čekanja u različitim saobraćajnim situacijama, odnosno pomeranje ručice u položaj N ili P, prilično su slična. Kod obe opcije je znatno manje habanja.
Glavna razlika je, međutim, u tome što ako vozač odabere položaj poluge na N i dalje će biti potrebno pritisnuti kočnicu, ili povući parkirnu kočnicu, jer bi se u suprotnom automobil kretao po neravnom terenu.
Sa druge strane, položaj P automatski aktivira kočnicu, te vozilo ostaje u mestu i bez asistencije vozača.
Stoga je na svakome da prema situaciji opredeli položaj ručice automatskog menjača svog automobila.
Ono što stručnjaci kažu, jeste da vozač može mirne savesti ostaviti ručicu u režimu vožnje (D) ako zna da će ponovo krenuti već nakon par sekundi.
Ukoliko je čekanje duže od jednog minuta poluga bi trebala biti na položaju P, dok je za kraće pauze sasvim prihvatljiva i opcija N.
Šta vi smatrate za ispravno i koji metod koristite?