Prema navodima koji se pozivaju na procurela vladina dokumenta, Volkswagen se sprema da zaustavi proizvodnju svog prvog modela kineske proizvodnje, Santane, nakon 36 godina. Lokalne verzije modela Škoda Rapid i trenutne generacije VW Tharu očekuje ista sudbina.
Sam proizvođač automobila još nije službeno potvrdio ovu vest, ali je naznačio da limuzine više nisu toliko popularne u Kini, a neizbežno se osvrnuo i na elektrifikaciju: “Preferencije kupaca postepeno se pomeraju sa motora sa unutrašnjim sagorevanjem ka čisto električnim i SUV modelima“.
Santana je nesumnjivo jedan od istorijski najvažnijih modela marke na kineskom tržištu. Od svog lansiranja 1980-ih, prodaja se popela na više od 6 miliona jedinica, a 1990-ih, pristupačna i elegantna Santana limuzina bila je znak ekonomije zemlje.
Prve četiri generacije automobila izgrađene su na temeljima prve generacije, koja je bila modifikovana verzija VW Passata B2. Automobil se sada proizvodi u zajedničkoj fabrici VW-a i SAIC Motorsa u Yizhengu sa kapacitetom od 224.000 vozila godišnje.