Istraživanje je potvrdilo koliko se muškarci i žene razlikuju u kupovini automobila.
Prodavac autodelova iz Pennsylvanije, CJ Pony Parts, sproveo je istraživanje o navikama i potrebama koje vozači oba pola pokazuju prilikom kupovine automobila. Rezultati govore da su muškarci prilikom kupovine automobila dvostruko neodlučniji.
Žene prilikom izbora novog vozila obraćaju pažnju na izdržljivost, pouzdanost, sigurnost i cenu, dok muškarci gledaju enterijer, izgled, tehnologiju i dimenzije automobila.
Ženama je pritom važnija praktičnost, za razliku od muškaraca koji se prilikom kupovine vode emocijama i maštanjima. Ovaj podatak nije u skladu sa stereotipom koji sugeriše da su žene emotivnije od muškaraca.
Internet stranica za prodaju automobila Cars.com pronašla je još neke specifičnosti po kojima se razlikuju muškarci i žene.
Žene često traže automobile koji se odlikuju manjom potrošnjom i kompaktnim dimenzijama, a muškarci žele moćni kamionet ili sportske modele poput Mustanga. Dame se ne obaziru mnogo na dodatnu opremu kao što je premium audio sistem, a koji može biti presudan prilikom donošenja odluke o kupovini u slučaju muškaraca, piše Chicago Tribune.
Oko 33 posto žena odluku o kupovini donosi tek posle probne vožnje, za razliku od muškaraca kojima je probna vožnja najvažniji deo odlučivanja u 29 posto slučajeva.
Istraživanje stranice iSeeCars.com govori da boja automobila igra mnogo važniju ulogu ako ga kupuje dama. Među glavnim favoritima kod oba pola su bela, crna, siva i metalik vozila.
Žene se češće odlučuju za tirkizne nijanse, a među favoritima su zlatni i plavi automobili. Izbegavaju žutu, narandžastu i crvenu.
“Poslednjih godina muškarci češće biraju svetlucave boje koje se nalaze na popularnim trkačkim modelima, jer su sportska vozila popularnija kod ‘jačeg pola’. Tirkizni i zlatni modeli su draži ženama koje zbog svakodnevnih potreba češće biraju karavane i terence”, objašnjava glasnogovornica portala iSeeCars.com Julie Blackley.
Tokom sajma automobila u Chicagu održana je diskusija pod nazivom “Šta je pokreće”. Glavna tema bile su izbor dama prilikom kupovine vozila.
“Žene imaju značajan uticaj na kupovinu automobila širom sveta”, kaže osnivačica Ženskog vodiča za automobile Scotty Reiss.
SUV modeli su danas omiljeni među damama. Više ih vole od limuzina, jer su podignuti. To im pruža lakši ulazak i izlazak iz vozila, Lako ubacivanje prtljaga, vožnju dece i kućnih ljubimaca. “Reč je o vozilima koje odlikuje bolja preglednost, udobnija su i imaju veći prtljažnik”, objašnjava Reiss i dodaje da pogon na sva četiri točka olakšava vožnju u zemljama gdje klima utiče na loše vremenske prilike.
“Žene i dalje nisu oduševljene automobilima. Priče o vozilima uvek su ispunjene detaljima o mehanici, performansama, adrenalinu, a to ih baš ne uzbuđuje”, objašnjava Reiss i dodaje da su žene sa 60 posto udela u ukupnom broju prodanih vozila pokretačka snaga potražnje za automobilima.
Urednica portala Cars.com Jennifer Newman kaže da žene prilikom kupovine pokazuju oprezan i analitički pristup, za razliku od muškaraca koji su pod jakim emocijama.